
1937ko Parisko Erakusketa Unibertsalak Euskal Herriaren konplexutasun kultural eta politikoa islatu zuen une historiko hartan. Bi euskal pabiloi zeuden, bata Hegoaldea ordezkatzen zuena eta bestea Iparraldea irudikatzen zuena. Espainiako Errepublikaren pabiloiaren barruan zegoen Hegoaldekoa, eta bertan Picassoren “Gernika” margolana nabarmendu zen bereziki, alemaniar hegazkinek Gernikako bonbardaketan egindako izugarrikeriak salatu zituen obra indartsua. Irudi honetan agertzen dira Jose Antonio Aguirre Lecube, Eusko Jaurlaritzako lehendakaria; Pedro de Basaldua Ibarmia, Agirreren idazkari pertsonala; Juan Gracia Colas, Eusko Jaurlaritzako Gizarte Laguntzako sailburua; Rafael Picavea Leguia, Eusko Jaurlaritzak Parisen zuen ordezkaria; Francisco Basterretxea Zaldivar, Errepublikako Berme Auzitegiko kidea; Jose Gaos y Gonzalez-Pola, Parisko Nazioarteko Erakusketan Espainiak zuen pabiloiko komisario nagusia; eta Jose Maria Uzelai Uriarte, Parisko Nazioarteko Erakusketan kokatutako euskal pabiloiko komisarioa. Bitartean, Ipar Euskal Herriko pabiloiak, frantziar Estatukoaren inguruan kokatuak, frontoi bat erabili zuen euskal kulturaren ikur gisa.

Adina ez da oztopo, eta Euskal Selekzioa munduko txapelketa gogotsu jokatzen ari da

«Gatazkaren memorian gazteek beraien ikuspegia inportantea dela sentitu behar dute»

Itsasoa maitatu eta babestuz
Gaitzari aurre hartu
